۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۶۴۸۸۲۳
آیت الله امامی کاشانی:

کرونا سبب رشد جامعه شد | همه برای کمک به اقشار ضعیف بسیج شوند

کرونا سبب رشد جامعه شد | همه برای کمک به اقشار ضعیف بسیج شوند
امام جمعه موقت تهران با بیان این که کرونا در کنار همه مشکلاتی که ایجاد کرد سبب رشد جامعه شد، گفت: کسانی که قدرت دارند باید در میدان باشند و مشکلات مردم را حل کنند..

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به اهمیت انتظار فرج گفت: انتظار فرج انسان ها و منتظران را می سازد و اهمیت آن در روایات بسیاری بیان شده است.

وی افزود: امام زمان(عج) می فرماید وجود من در عصر غیب مانند خورشیدی است که ابرها جلوی آن را گرفته اند اما خورشید پشت ابر کار خود را می کند و گرما و نور دارد، حضرت می فرماید شما برای تعجیل فرج زیاد دعا کنید.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام زمان(عج) واسطه فیض الهی است و به یاد حضرت بودن و راه او را انتخاب کردن دارای ارزش است اما نکته اساسی این است که باید کوشش کنیم که زمینه ظهور حضرت را با دعا و عمل کنیم فراهم کنیم، سر اساسی تأکید بر دعای برای فرج این است که جامعه اسلامی در فشار است و تنها راه رهایی از فشار فرج حضرت ولیعصر(عج) است.

وی ادامه داد: مشکل و گرفتاری در شرایط مختلف وجود دارد اما گرفتاری ها قطعی نیست و با دعا به درگاه الهی مشکلات هرچه زودتر برطرف خواهد شد، درباره اهمیت دعا روایات فراوانی وجود دارد و باید به دعا توجه لازم را داشته باشیم.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که بر اساس روایات دعا می تواند قضای الهی را تغییر دهد، ابراز داشت البته باید شرایط دعا رعایت شود، اگر دعا واقعی باشد و انسان با دل صاف به درگاه الهی برود قطعا مستجاب خواهد شد، امام سجاد(ع) می فرماید دعا و بلا با یکدیگر نزاع دارند اما اگر دعا حقیقی باشد دعا حاکم خواهد بود و بلا را رفع می کند.

وی عنوان کرد: در ماه شعبان قرار داریم و در ماه مبارک رمضان نزدیک است و نباید از دعا، مناجات و انس با خدا و اهل بیت(ع) غفلت کنیم، اگر به دلیل شرایط موجود نمی توانیم به مسجد، نماز جماعت و جمعه برویم باید خانه خود را محل عبادت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نحوه مواجهه ایران با کرونا و مدعیان غربی خاطرنشان کرد: کرونا نشان داد که کشور اسلامی با دیگران چه تفاوتهایی دارند، در ایران همه با هم همدل و همکار هستند و تمام مراکز، افراد و نهادها و در رأس آن پزشکان و پرستاران ایثارگرانه به میدان آمدند و در این امتحان بزرگ سربلند شدند.

وی اضافه کرد: در جریان کرونا تمام کشور یکی شدند و همه مراکز به هم پیوستند، نیروهای مسلح و همه نهادها با هم شدند و جوانان طلبه و دانشجو به پای کار آمدند و دغدغه همه این است که مشکل را حل کنند و به مردم خدمت برسانند، کرونا در کنار همه مشکلاتی که ایجاد کرد سبب رشد جامعه شد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان این که احتکار، گرانفروشی و و آسیب زدن به مردم راه خدا را می بنند، گفت: در رأس نظام اسلامی ولی فقیه قرار دارد که مسیر رساندن کشور به اوج ارزش ها و قله ها را دنبال می کند و دنیای کفر در مقابل آن قرار دارد و نباید عده ای با عملکرد نادرست خود مانع شتاب در حرکت انقلاب شوند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای بسیج همه مردم جهت کمک رسانی به اقشار نیازمند افزود: در اثر گرفتاری های اخیر مشکلات اقشار ضعیف بیشتر شد و کسانی که قدرت دارند باید در میدان باشند و مشکلات مردم را حل کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات